zaterdag 14 april 2012

Vliegsteek of Open Kettingsteek

Ik ben de afgelopen week bezig geweest met de vliegsteek, ook wel open kettingsteek genoemd. Dit is een simpele steek, waar je een hele hoop mee kunt doen. Je kunt er hele leuke randjes mee maken, maar ook eenvoudige maar mooie blaadjes en bloemetjes. Ik heb ook gezien dat deze steek ook heel leuk te combineren is met andere steken, maar dat wilde ik in dit gedeelte van mijn prutsrol niet doen. Als ik straks een aantal steken gedaan heb, dan wil ik een oefening doen met verschillende steken samen. Ik weet nog niet of dat ook weer rijtjes worden, of dat ik een “plaatje” zal maken. Ik neig naar dat laatste.

Fly Stitch
The past week I’ve been working with the fly stitch. This is a simple stitch, fun to do, and it can be used on a lot of things. It can be used to make fun bands, but also simple but effective leaves and flowers. I’ve also seen it combined with lots of different stitches, but that’s not what I wanted to do at this stage of my prutsrol.
Once I’ve done a few stitches, I want to do a practice piece with different stitches together. I’m not sure yet if that’s going to be more rows, or if I’m going to make a “picture”. I’m leaning towards the latter.





Fly Stitch
Difficulty: easy and fun to play with
Thread: 2 draadjes/strands DMC 701, 782
Fabric: 28 count Evenweave color matching DMC 224

Inspirations:
Pintangle
Jizee6687's Weblog
Measi's Musings
2 Create
Mon paradis mes tresors
Adventures in thread

4 opmerkingen:

  1. erg mooi! ben benieuwd naar je plaatje of rijtje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello

    Just found your lovely blog.

    I love this piece of stitching with all the different stitches on!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bravo pour vos jolies broderies à bientôt Sophie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Angelique,
    ik kwam net je blog tegen op het internet. Leuk! Wat maak je ook mooie dingen. En je bent net als ik volgens mij dol op allerlei speciale steken....
    groetjes Mathilda

    BeantwoordenVerwijderen