maandag 5 maart 2018

"Kleine" werkjes

Dit is het idee
Tijdens het handwerkcafe hadden we het op een gegeven moment over kleine projectjes als speldenkussentjes en naaldenboekjes. Daarbij moest ik denken aan twee projectjes die ik ooit nog eens wilde realiseren. 

De eerste is een speldenkussen in een kopje. Je gebruikt daarvoor een ouderwets (of modern als je dat liever hebt) kop en schotel setje dat je goedkoop bij de kringloop of op een rommelmarkt kunt kopen. Daar maak je een bijpassend rond borduurtje bij, net even groter dan de bovenrand van het kopje. Het kopje vul je vervolgens met vulling wat je normaal in een speldenkussentje gebruikt en daar lijm je je borduurtje overheen. Of althans, zo zie ik het voor me. Ik heb in ieder geval een paar leuke kop en schoteltjes op de kop getikt
Voorkant

En met het andere projectje was ik jaren geleden al begonnen. Het moet uiteindelijk een kaft voor een ordner met mijn patronen/cursus materiaal worden. Bij het maken van deze kaft wil ik verschillende technieken gebruiken. Aan de binnenkant wil ik een houder voor een schaartje maken, en een klein speldenkussentje. Op de voorkant ben ik een paar jaar geleden begonnen met een open zoom, en een mooi assisi borduurtje. 
De rug


En nu op de rug van de map ben ik halverwege met een blackwork rand. En ondertussen ben ik aan het dubben wat ik op de onderste helft van de voorkant zal doen. Een marker (witwerk) rand, of een kruissteek werkje, of misschien iets van Reticella. De achterkant wil ik eenvoudig houden, misschien een cirkel Bargello.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten