maandag 27 februari 2012

Eerste Fairy af

De afgelopen week ben ik lekker opgeschoten met mijn Fairy Flower Garden Mandala. Het is gewoon een genot om met al die zijde draadjes te werken: ze zijn heerlijk zacht en ook nog eens warm van kleur. Dus voor je het weet heb je een engeltje klaar! Ik heb wel eerst haar bestaande vleugel uit moeten halen, want die zat een steekje te laag, waardoor haar lijfje in het gedrang kwam.

Ik hoop dat de UFO die deze week op de planning staat net zoveel vooruitgang boekt, maar dat betwijfel ik. Vanaf morgen komen mijn Pa en Ma ons gezelschap houden voordat ze volgende week officieel en definitief naar Duitsland emigreren. En voor die tijd moet er toch nog wel een hoop versjouwd worden, en of ik dan de fut nog heb om een naald vast te houden?!?

First Fairy is finished
Last week I made good progress with my Fairy Flower Garden Mandala. It is such a joy to work with those silk threads: they’re terribly soft and beautifully colored as well. So before you know it, you’ve finished this little fairy! And that despite the fact that I had to rip her first wing. It was one stitch too low, and because of that I was getting into trouble with her body.

I hope the UFO I’m planning on working on this week will also go this well, but somehow I doubt that. From tomorrow my Mum and Dad will be staying with us, before they officially and definitely emigrate to Germany next week. And before that can happen, a lot of stuff still needs to be shifted and I don’t know if I’ll have some strength left to lift a needle.

3 opmerkingen:

  1. heel mooi, prachtige kleuren en jawel zijde is leuk om mee te werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Angelique,
    Ik vind dat je bezig bent met een heel mooie Chatelaine. De kleur van stof die je gekozen hebt is super want daarop komen je zijden draden heel mooi tot z'n recht!
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen