dinsdag 28 augustus 2012

Lekker opgeschoten

De vakanties zijn voorbij, scholen zijn weer begonnen en langzaamaan beginnen we weer een normaal ritme te krijgen. Mijn jongens hebben ieder een net iets andere smaak wat betreft programma’s die ze op de tv willen zien. Daar hebben ze als volleerde pubers regelmatig hooglopende ruzies over. Ik vind het van beide niet om aan te zien, dus als ik erbij moet blijven, dan kijken we wat ik leuk vind. En dat willen de heren natuurlijk niet. Dus nu hebben we een verdeling gemaakt wie op welke dag de afstand bediening mag hebben en dus mag bepalen wat er gekeken wordt. En dan kan ik met een gerust hart naar boven om te borduren.

En als je in alle rust kunt borduren, dan schiet je flink op. Zie hier het resultaat van een weekje werken. Het werken met zijde is toch wel zo lekker, dat ik meteen maar extra veel zijde gebruikt heb. In de vleugels van dit elfje zit een groen waarvan het symbooltje groen met een zwarte I is (DMC), en ik heb dit gedaan volgens het symbooltje groen met een witte I (zijde). De DMC is lichter dan de zijde, maar ik vind dit groen met de lichtere en donkere stukken toch wel heel erg mooi in de vleugel staan. Dus ik heb het maar niet uitgehaald.

Done a fair bit.
The holidays are over, schools have started again and slowly but surely we are getting back into a normal rhythm. Each of my boys have a lightly different taste in things they want to see on telly. As two skilled adolescence they regularly fight over what to watch. I think either of their programs is equally disgusting, so if I have to stay with them, we watch what I want to watch. And naturally that’s not what the guys want. So now we’ve made a roster who can handle the remote on what day and therefore can decide what they will watch. And then I can go upstairs to stitch without having to worry who’s murdering who.

And when you can stitch without having to worry, you get a lot done. Here are some pictures of this week’s work. Working with silk is such a joy, that I used too much silk. The wings of this fairy has a color green for which the symbol is green with a black I (DMC) and I stitched it with the threads belonging to the symbol green with a white I (silk). The DMC is lighter than the silk, but I think this green with the lichter and darker bits  is looking really good in the wings. So I decided to leave it in.

3 opmerkingen:

  1. Wonderful stitching!Your work looks stunning!
    Greetings,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hè, van die pubers in huis. Bij mij zijn ze de deur inmiddels al uit. Het geruzie mis ik niet, maar verder is het wel een stuk stiller nu. Daar staat tegenover dat ik weer meer tijd heb om te handwerken en een eigen hobbykamer!

    Je hebt veel gedaan in een weekje. Ziet er veelbelovend uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Moet je nog veel doen, is het een groot project?

    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, het verhaal van de afstandsbediening herken ik ook hoor! Wat heb je toch lekker kunnen borduren, het wordt prachtig.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen