woensdag 22 augustus 2012

Het is gelukt!


Deze week was UFO week en ik wilde aan Stroke of Midnight werken. Toen ik haar tevoorschijn haalde bedacht ik me dat het wel mooi zou wezen als ik het eerste deel van de over-1 band van haar rok voor elkaar zou kunnen krijgen. Dus maandag ging ik er eens lekker voor zitten. Maar toen: Waar was ik ook al weer gebleven, wat moet ik nog wel en wat is al gedaan. Stroke of Midnight is volledig geborduurd, BEHALVE binnen het over-1 gedeelte, daar zitten dus met opzet lege steken tussen! Binnen een half uur was ik weer beneden, want dat kon ik niet aan. Dinsdags toch maar weer naar boven, ik zal me toch niet klein laten krijgen door een borduurwerkje! Nou wist ik dat ik van links naar rechts werkte en van boven naar beneden, dus ben ik met een liniaal op mijn patroon, en een liniaal op mijn borduurwerk rij voor rij na gaan kijken welke rijen compleet waren en welke nog niet. En zodra ik een niet complete rij tegenkwam ging ik aan de slag. En stukje bij beetje kwam ik aan de andere kant.

I did it!
This week was UFO week and I wanted to work on Stroke of Midnight. When I pulled her out, I thought it would be nice if I could finish the first part of the over-1 band in her skirt. So on Monday I sat myself down to get started. But then: where was I, what did I still need to do and what was already done. Stroke of Midnight is solidly stitched EXCEPT within the over-1 part, that bit has intentional empty stitches! Within half an hour I was downstairs again, that was way too complicated. Tuesday I went back up again, I won’t let an embroidery beat me! I knew I was working from left to right and from top to bottom, so I placed a ruler on my pattern, and another one on my stitching and I checked each column to see which were  complete and which were not. And whenever I encountered an incomplete column, I stitched the missing stitches. And gradually I reached the other side.

1 opmerking:

  1. amai lijkt me niet makkelijk om er tussen te borduren maar ziet er althans heel mooi uit! succes verder ermee!

    BeantwoordenVerwijderen