zaterdag 14 september 2013

Oplossing voor een borduurdip

Als ik een dipje heb en weer graag aan de slag wil, ga ik blog-hoppen. Ik begin bij een willekeurige handwerkblog (meestal een blog die ik zo af en toe lees) en ga dan linkjes naar andere blogs en/of websites volgen. Vaak is het zien van al het moois op handwerkgebied al genoeg om mij weer aan te zetten om zelf de naald weer op te pakken.

En soms kom je iets heel interessants tegen. Zo kwam ik via Nuttig en Fraai op de website van Margreet, Needle@work, terecht. Margreet maakt echt de mooiste dingen, en zij heeft zich de laatste tijd verdiept in Marker borduurwerk. Marken is een voormalig eiland gelegen in het IJsselmeer, met een uitgebreide borduurtraditie en  eigen technieken. Ik heb hier aan mogen ruiken met mijn snuffelcursus en ik wil daar al langer wat meer van weten.

En laat Margreet nu net een cursus Marker borduren starten! Ik heb me gelijk ingeschreven en ben op zoek gegaan naar mijn materialen. Naast de cursus heeft ze op haar website ook een gratis sampler van vernaaide (=geborduurde) linten en daar ben ik alvast mee begonnen. Ik heb hiervoor expres een grote lap genomen, want misschien kan ik een deel van de cursus ook in deze sampler verwerken. Of niet, dat zie ik nog wel.
Bijna net zoveel geborduurd als de hele maand augustus /
Stitched almost as much as the whole month of August



Solution to a stitching dip
When I have a dip and want to get out of that, I go blog-hopping. I start at a random stitching blog (usually a blog I occasionally read) and then I follow hyperlinks to other blogs and/or websites. Usually looking at all the pretty things other people make is enough to make me pick up my needle again.

And sometimes you find something interesting. This time I hopped from Nuttig en Fraai to the website from Margreet: Needle@work. Margreet really makes the most gorgeous things, and lately she’s been studying Marker embroidery. Marken is a former island located in the Ijsselmeer, with an extended stitching tradition including their own specific techniques. I already encountered some of this during my snuffelcursus and for some time now I’ve been thinking of doing something with this.

And then Margreet starts with a course on Marker embroidery at exactly the right time! So I quickly registered and started looking for my materials. Beside this e-course she also has a free sampler of “vernaaide” (=embroidered) ribbons and I went ahead and started stitching. I deliberately used a large piece of fabric, for maybe I can incorporate some of the course in this sampler. Or maybe not, I’ll have to wait and see.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten