dinsdag 14 juni 2011

Vakantie

Het is al weer een tijdje geleden en ondertussen is er weer veel gebeurd. Dat ga ik niet allemaal vandaag vertellen, maar ik beloof dat ik de komende dagen van alles verslag zal doen. Maar eerst onze vakantie. Twee weken geleden was het Hemelvaart, met een bedrijfsgesloten dag, de kinderen hadden de hele week vrij, en het koste mij maar drie vrije dagen. Dus wij zijn er even tussenuit gegaan. Lekker met Opa en Oma mee naar de camping.

Het weer werkte geweldig mee, we hadden slechts 1 dag met regen. Dus we konden heerlijk buiten in het zonnetje zitten, en genieten van de tuin (welke er erg netjes bijstond, in tegenstelling tot mijn tuin thuis, welke nog steeds een gigantische puinhoop is, maar daarover later meer). Deze keer was ik iets meer gedisciplineerd: ik las alleen Pratchett tot het ontbijt terwijl de meeste toch nog sliepen, en als we rustig in de tuin zaten en verder niets deden, ben ik met mijn Patchwork weer aan de slag gegaan, en zoals je kunt zien hebben we niet veel gedaan en ben ik flink opgeschoten.

De jongens hebben zich ook uitstekend vermaakt, ze hebben de boot opgeblazen (helemaal zelf!) en ze zijn een aantal keren het water op geweest. De enige taak die ze hadden, en oh, wat was dat een straf, was ’s avonds de plantjes water geven.

Holiday
It has been a while since my last scribble and lots has happened. I’m not going to tell everything today, but I promise that I’ll report on various things in the next few days. But first our holiday. Two weeks ago it was Ascension Day (a national holiday in The Netherlands), and the day after my company had a mandatory day off, the kids had a week off from school, and it only cost me three holidays. So we went with Grandpa and Grandma to the camping.

The weather was great, we only had 1 day of rain. So we could sit outside in the sunshine, and enjoy the garden (which is looking really nice, unlike my own garden at home, which is still a mess, but more about that later). This trip I was a bit more disciplined: I only read Pratchett before breakfast while most were still asleep, and after that when we were not doing anything I worked on my Patchwork. As you can see, we didn’t do very much, so I got a lot done on it.

The boys were great, they inflated the boat (all by themselves!) and they went paddling on the lake a couple of times. The only task they had, and boy, what a terrible task it was, they had to water the garden in the evening

1 opmerking:

  1. Dat klinkt als een heerlijke vakantie met lekker weer. Genieten zeg!
    En wat heb je veel geborduurd, echt heel leuk. Het wordt een prachtig werk.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen