woensdag 19 maart 2014

The Victorian House

De woonkamer ziet er niet onaardig uit
The Parlor doesn't look too bad

Toen ik mijn poppenhuis kocht, was het modern/hedendaags ingericht, met een gigantische badkamer met douchekabine en onderin een muziekschool. De meubeltjes werden uiteraard niet meegeleverd, de inrichting bestond alleen nog uit behang, vloerbedekking en in elke kamer 1 of 2 lampjes. 
De oude eetkamer wordt weer een eetkamer
The old dining room will remain a dining room
Op de avond dat ik hem kreeg zat ik ’s avonds laat nog te zwijmelen voor het huis en uiteraard stonden mijn handen niet stil. Ik zat wat te friemelen met het behang van de badkamer, gewoon om te kijken of het erg vast zat, en voor ik het wist had ik van een aantal kamers het behang en de vloerbedekking verwijderd. Gelukkig wist ik nog vooraf-foto’s te maken van de overige kamers (meubeltjes waren al van mij).
 
Maar goed, sinds ik mijn huis heb zijn mijn grijze cellen druk bezig met allerlei plannen voor dit huis. Ik heb van alles bedacht en ben uiteindelijk van een modern huis, via een jaren 70 huis bij een victoriaans huis terecht gekomen. Ik vind de mode heel leuk en verder vind ik het heel interessant om te zien hoe de mensen toen leefden, zonder stromend warm en koud water en zonder elektriciteit (maar mijn olielampjes en kaarsjes zullen wel op elektriciteit branden!).
De tienerkamer op zolder wordt een babykamer
The teenage room on the attic will be a nursery
 
Er is echter 1 klein probleempje. Ik weet niet zoveel van het leven in de late 19e eeuw en dus heb ik het boek The Victorian House van Judith Flanders gekocht. Dit boek beweert een juist beeld te geven van het leven in een victoriaans huis en ik hoop dat het me niet teleur zal stellen.


The Victorian House

De moderne keuken wordt een ouderwetse keuken
The modern kitchen will be turned into an old-
fashioned kitchen
When I bought my dollhouse, it had a modern/current day decor, with a gigantic bathroom with shower cabin, and in one of the two bottom rooms a music school. Naturally the furniture wasn’t part of the deal, the interior only consisted of wallpaper, floorcovers and in each room one or two lights. Late at night on the night I got my house I sat drooling in front of it and naturally my hands were not quiet. I fiddled around with the wallpaper, just to see if it was horribly stuck, but before I know I had removed the wallpaper and floorcover from some of the rooms. Fortunately I managed to make before-pictures for the remaining rooms (the furniture was already mine).
De muziekschool wordt een stoffen en
fournituren winkel
The music school wil become a habedashery

Anyway, ever since I got my house, my little grey cells have been busy making all sorts of plans for the house. I’ve thought of all sorts of thing and I went from a modern house, via a seventies house to end up with a Victorian house. I just love the fashion and I’m curious to know how people lived without running hot and cold water, and without electricity (except my oil lamps and candles will burn on electricity!).
 
There’s just one problem. I don’t know very much about how people lived in the late 19th century and therefore I bought the book The Victorian House by Judith Flanders. This book claims to give a detailed description of life in a Victorian house and I’m hoping it won’t disappoint me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten