zaterdag 5 maart 2011

Het is geen virus, maar genetisch!

Mijn jongens waren een week geleden met Opa en Oma op de camping. Omdat het daar erg koud was, zaten ze veel binnen, en dus was er voor mijn kerels niet veel te doen. Oma had genoeg te doen, haar borduurwerk is bijna af, en dat geeft (bij ons) altijd een extra stimulance om door te gaan. Daniel (12) heeft dat een tijdje aan zitten kijken, en vroeg toen of hij het ook eens mocht proberen. Oma had nog een Rico kleedje waar ze al aan begonnen was, daar mocht hij het wel even op proberen.

Nou, hij ging als een speer! En hij vond het heel leuk om te doen, dus toen ik donderdag avond bij hun aankwam, nog voor ik hem een knuffel kon geven, liet hij met trots een takje vergeet-mij-nietjes zien. En tegelijkertijd werd mij gevraagd of als ik de volgende dag naar de beurs ging, of ik dan ook voor hem iets wilde kopen. Hij wilde graag iets met een poes of een vlinder.

Dus nu is hij bezig met een Paco kussen pakket (wol op stramien). En is hij druk bezig om zijn stash voorraad aan te leggen. Hij heeft (met mijn toestemming) al een borduurschaartje, naalden en een borduur ring ingepikt, en hij heeft ook al aangegeven dat hij de volgende keer "gewoon" weer op Aida wil werken.


It’s not a virus, it’s genetics!
Last week, my boys were with Grandpa and Grandma at the campsite. Because of the cold weather, they spend a lot of time indoors, and therefore there wasn’t a lot to do for my men. Grandma had enough to do, her embroidery is nearly finished, and that (to us) is always a good reason to do just that extra bit. Daniel (12) watched for a while, and then asked if he could give it a try. Grandma still had a half finished Rico table cloth stashed away, he was allowed to try that.

Well, he went mad! And to his surprise he actually liked doing it, so when I arrived Thursday night, even before I could give him a hug, he ever so proudly showed me his twig of forget-me-nots. And at the same asked me to buy him something when I went to the fair the next day. He loved to make something with a kitten, or a butterfly.

So now he’s working on a Paco pillow kit (wool on canvas). And he is already starting to collect stash. He nicked a pair of embroidery scissors, needles and an embroidery ring (with my permission), and he’s already indicated that next time he wants to stitch on “normal” Aida again.

1 opmerking:

  1. Ach, wat schattig!!!!
    Leuk hoor!
    Zie het die van mij niet doen...hahaha, ik kan het ze voorstellen maar ik denk dat ze me keihard uitlachen.
    En ook mijn dochter heeft het niet echt in de genen, al maakt ze wel poppetjes en wilde ze ook een keertje haken, het blijft daarbij.

    BeantwoordenVerwijderen